Gorillamor med ungen sin

Postkodelotteriet støtter WWFs arbeid

Hver gang du kjøper et lodd i Postkodelotteriet, støtter du samtidig arbeidet til SOS-barnebyer og WWF Verdens naturfond. Hele 50 prosent av netto omsetning går til gode formål!

Logo til Norsk Postkode Lotteri

Inntekter til WWF fra Postkodelotteriet

I Norge går inntektene fra Postkodelotteriet til WWF Verdens naturfond og SOS-barnebyer. Hver gang du kjøper et lodd i Postkodelotteriet, bidrar du til å gjøre verden litt bedre for både mennesker og miljø!

Hele 50 prosent av netto omsetning går til gode formål, så hvert lodd er på mange måter alltid et vinnerlodd! For 2019 ble det delt ut hele 83 millioner kroner til heldige vinnere.

WWF mottok 7 791 611 kroner
Fungerende generalsekretær i WWF, Karoline Andaur, mottok en sjekk på hele 7 791 611 kroner fra Postkodelotteriets ambassadører Jorun Stiansen og Tom Stiansen i januar 2020. Penger som kommer fantastisk godt med i arbeidet for en levende natur!

Slik deltar du

I Postkodelotteriet vinner du med adressen din. Det er nemlig postnummeret og adressen som er loddnummeret ditt.

I hver spilleomgang trekkes vinnere på flere nivå, basert på gate, gatenummer og postnummer. Har du kjøpt lodd og vinner, vil de andre som har kjøpt lodd innenfor samme postnummerområde også vinne.

Med et abonnement i Postkodelotteriet er du med i ukentlige trekninger med gode vinnersjanser.

Det koster 200 kroner i måneden. Det blir ukentlige og månedlige trekninger. Maksimal årlig toppgevinst er på to millioner kroner.

Meld deg på hos postkodelotteriet.no.

Postkodelotteriets ambassadør Tom Stiansen overrakte WWF Verdens naturfond og SOS-barnebyer hver sin store sjekk i Arendal i august 2019.

Historikken bak Postkodelotteriet

I dag finnes Postkodelotteriet i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Sverige og Norge. Siden starten har de ulike Postkodelotteriene generert over 80 milliarder kroner til ideelle organisasjoner. Det gjør det til verdens tredje største private bidragsyter til gode formål!

Postkodelotteriet er utviklet av to nederlandske filantroper – konseptet kalles ”markedsdrevet veldedighet”. Ideen var å utvikle et konsept som medførte en dobbel gevinst: Organisasjonene får en sikker inntektskilde og kan satse bedre og mer langsiktig.

I tillegg bidrar samarbeidet med organisasjonene til en markedsføringsgevinst både for lotteriet og organisasjonene. Dette gjør at flere ønsker å delta og således igjen øker utdelingen til organisasjonene.

Postkodelotteriet i Norge

Fant du det du lette etter?