Noen få lyskjegler lyser opp en bro mot mørkt hav. I forgrunnen ruver bokstavblokker som former ordet Earth Hour

Earth Hour - klimaets 17. mai

Hvert år i slutten av mars slukker folk over hele verden lyset i en time for klimaet. Denne fellesdugnaden er en symbolsk handling for å markere at verden står sammen mot klimaendringene.

Folk over hele verden deltar i Earth hour hvert år for å vise sitt engasjement for en levende planet

Husk siste lørdag i mars!

Lørdag 30. mars 2019 kl. 20.30 blir lyset slukket i land etter land, etterhvert som Earth Hour ruller over jorden gjennom tidssonene. I fjor deltok hele 188 land i feiringen av WWFs Earth Hour, som startet i 2007 i Australia. Ikke mindre enn 3100 landemerker og ikoner, fra Eiffeltårnet til Big Ben og Tokyo Tower, slukket lyset for å vise at vi mennesker står sammen mot klimaendringene.

#Connect2Earth er en del av årets kampanje. Det handler om at en bærekraftig fremtid starter med våre handliger i dag. Det handler om at noen av de tingene som vi tar for gitt, kan ha stor innvirkning på miljøet. Og det handler om å gi noe tilbake til jordkloden, som er det eneste hjemmet vi har. Det finnes ingen planet B!