#Verdtåbevare | WWF Norway

Snart kommer rødlisten over naturopplevelser som er #verdtåbevare!

Opplevelser i naturen betyr veldig mye for mange av oss. Men klimaendringer, forsøpling og utbygging truer mange av de våre mest kjære naturopplevelser.

Derfor har WWF Verdens naturfond og Norsk Friluftsliv tatt initiativ til en ny norsk rødliste for naturopplevelser. I sommer og høst har folk over hele landet sendt inn forslag til opplevelser de absolutt ikke vil miste. Nå skal forslagene vurderes av en uavhengig, kunnskapsrik jury. Når juryen er ferdig med sin del av jobben kommer den første norske rødlisten med naturopplevelser som er #verdtåbevare!

Les mer om rødlisten for naturopplevelser.

NYHETER:

Skal lage rødliste for truede naturopplevelser

– Om vi klarer å ta vare på opplevelsesverdiene i naturen, vil det ikke bare være bra for ville dyr og andre arter, men også for den norske kulturen, sier WWFs generalsekretær Bård Vegar Solhjell.

– Vi endrer både naturen og vår egen livsstil raskere enn noensinne. Med Rødlista for naturopplevelser vil vi sette søkelys på hva dette betyr for folks opplevelser og turglede, sier generalsekretær Lasse Heimdal i paraplyorganisasjonen Norsk Friluftsliv

Les hele saken her.