#Verdtåbevare | WWF Norway

Hvilke naturopplevelser synes du er #verdtåbevare?

Vi er mange som elsker den norske naturen. Men klimaendringer, forsøpling og utbygging truer mange av våre mest kjære naturopplevelser.

WWF og Norsk Friluftsliv vil undersøke hva som skjer med opplevelsene når naturen forandres. Derfor vil vi vite hvilke naturopplevelser du er redd for å miste! Send oss din nominasjon innen 10. oktober. Forslagene vil bli vurdert av en uavhengig, kunnskapsrik jury, og utpå høsten kommer den første norske rødlisten med naturopplevelser som er #verdtåbevare!

Les mer om rødlisten for naturopplevelser.

Her kan du nominere din kandidat

• Du kan nominere opplevelser fram til utgangen av september.
  • Nominasjonen kan leveres som ren tekst, eller med tilhørende medier som bilde, lyd og video.
  • Du beholder selv rettighetene til bilder, video, lyd og tekst, men de kan brukes av WWF og Norsk Friluftsliv i kampanjeperioden og i omtale av kampanjen.
  • Noen av nominasjonene vil bli vist frem på denne nettsiden. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.
  • Du kan kun sende inn materiell du selv har rettighetene til.
  • Dersom personer vises på bildet, må du ha tillatelse fra disse for å sende inn bildet. Ved bilder av barn må foresatte samtykke på barnets vegne inntil barnet er 15 år.
  • Personopplysninger vil bli lagret ihht. gjeldende lover.
  • Din e-postadresse vil kun brukes til å bekrefte nominasjonen og for å sende deg oppdateringer i kampanjeperioden (juni-desember 2018).

Fill out my online form.

NYHETER:

Skal lage rødliste for truede naturopplevelser

– Om vi klarer å ta vare på opplevelsesverdiene i naturen, vil det ikke bare være bra for ville dyr og andre arter, men også for den norske kulturen, sier WWFs generalsekretær Bård Vegar Solhjell.

– Vi endrer både naturen og vår egen livsstil raskere enn noensinne. Med Rødlista for naturopplevelser vil vi sette søkelys på hva dette betyr for folks opplevelser og turglede, sier generalsekretær Lasse Heimdal i paraplyorganisasjonen Norsk Friluftsliv

Les hele saken her.