Grønnhette | WWF Norway

Det var en gang natur. Litt av den finnes fortsatt.

Slik starter eventyret om Grønnhette.

Pandaklubbens maskot Tiril har vært et fast innslag i Pandabladet i flere år. Nå tar hun og vennen Vargtass steget over til de tykke permene, i sin første helaftens barnebok.

WWFs gode venner i Sveen og Emberland Illustrasjon har skrevet eventyret, som de selv beskriver slik:

"Vi vil vise at naturen rundt oss er fin. Selv med dyrelivet intakt. Historien er småskummel og skøyeraktig og kommer uten pekefinger - og definitivt uten pekefingeren på avtrekkeren."

Bestill en bok til deg selv, og kjøp med et eksemplar i gave til en venn.

Halvparten av inntektene går til WWFs arbeid for norske rovdyr.

Om forfatterne

Øyvind Sveen og Ivan Emberland har lang fartstid som illustratører, skribenter og tegneserieskapere. Teamet har utgitt tegneserier i tolv land, og står bak serier som Sleivdal IL og Hinsidige Bar & Grill. I Sveen og Emberlands arbeid har det alltid vært lett å spore et engasjement for å bevare naturen vår, med et ekstra stort hjerte for rovdyr. Eventyret om ´Grønnhette´ har da heller ingen problemer med å velge side i ulvedebatten. Dette er rett og slett årets viktigste barnebok!
Les mer på www.sveen-emberland.com.