Materialer er stablet i sirlige rader for å bli til gjerdestolper.

For bedrifter

WWF samarbeider med bedrifter for å finne frem til gode løsninger til det beste for naturen. Bedrifter er ofte en del av problemet, men de er samtidig en viktig del av løsningen.

Samarbeid med WWF er verdifullt for bedriften og miljøet

Som bedrift, kan du inngå ulike samarbeid med oss: Langsiktige avtaler, kortere prosjektsamarbeid eller markedssamarbeid.

Uansett hvilke type samarbeid bedriften din velger, kommer det naturen til gode. Men selv om vi har inngått samarbeid, vil vi alltid tydelig si i fra dersom våre bedriftspartnere oppfører seg på en måte som skader miljø og klima.

Åpenhet rundt samarbeidet er vesentlig for å kunne kommunisere til våre støttespillere og offentligheten.

Målet er miljøresultater

Målet for WWFs engasjement med bedrifter er å utløse endringer, eller oppnå innovative og fremtidsrettede løsninger på flere av vår tids store miljøutfordringer. Bedriftssamarbeidene er en del av WWFs strategi for å oppnå miljøresultater.

Dette kan skje gjennom konkrete initiativ og prosjekter, som viser hvordan selskaper kan oppnå forretningsmessig suksess uten at det går på bekostning av natur og miljø. Det kan innebære mindre endringer av selskapets virksomhet, men også større endringer av forretningsmodellen som selskapet bygger sin virksomhet på, og selve verdikjeden selskapet er en del av.

WWF rapporterer på alle typer bedriftssamarbeid vi har. I rapportene fremkommer også hva vi har oppnådd med hvert enkelt selskap. Rapportene gir en fullstendig oversikt over selskaper vi har mottatt midler eller tjenester (pro bono) fra. Last ned "Corporate report 2017" (pdf).