WWF inngår samarbeid med Eurovision Song Contest

Sammen skal vi få folk over hele verden til å heve stemmen for naturen.

Publisert 28. april 2021

Logoer for WWF og Eurovision Song Contest
Eurovision Song Contest og WWF oppfordrer alle om å bruke stemmen de har for en bedre planet og bærekraftig fremtid.

Under mottoet «Open Up», altså «Åpne opp», ber verdens største musikkonkurranse Eurovision Song Contest (ESC) alle om å stå sammen når deltakerne fra de ulike landene går på scenen.

Planeten trenger en stemme mer enn noen gang. Derfor har ESC og WWF inngått et samarbeid for å oppfordre alle til å snakke ut på vegne av naturen, og delta på den globale Voice for the Planet-kampanjen.

– Vi ber folk om å åpne opp for en fremtid som tar vare på både naturens og vår egen helse. Vi håper at både tilhengere av ESC og WWF benytter denne muligheten til å feire det rike mangfoldet på jorda, og at de får enda flere med på laget, sier kommunikasjons- og markedsføringssjef Felicity Glennie Holmes i WWF International.

Eurovision Song Contest 2021

• Arrangeres i slutten av mai i Rotterdam i Nederland
  • Består av tre sendinger: semifinaler 18. og 20. mai, og finalen 22. mai.
  • Norge representeres med låten «Fallen Angel» og artisten TIX.

Bli med, du også!

For din stemme er viktig. Det er ikke sikkert at du vinner ESC med den, men du kan være med og bidra til en seier for naturen.

– Vi er virkelig begeistret for årets samarbeid med WWF, og vi støtter deres Voice for the Planet-kampanje. Eurovision handler om å bruke menneskets stemme til å forene verden, og vi vet at millioner av fans vil benytte den for å støtte en bærekraftig fremtid, sier ESCs konkurransesjef Martin Österdahl.

Nå er ikke tiden til å sitte i stillhet. Snakk ut og hjelp oss samle én million stemmer på den store kampanjesiden VoiceForThePlanet.org.