Teksten Verdens Natur står på et nærbilde av et elefantansikt og øye

Verdens Natur

Velkommen til WWFs medlemsblad Verdens Natur. Her finner du godt lesestoff om dyr, arter og klima.

Kjære faddere, medlemmer og støttespillere!

I denne utgaven av Verdens Natur kan du lese om de sjeldne ørkentilpassede elefantene i Namibia og WWFs Melissa de Kocks spennende møte med dem.

Naturfotograf Tom Schandy tar deg med på besøk til Kenguruøya, der du får treffe de spretne pungdyrene som har gitt øya navn og de søte koalaene som også trives veldig godt - om ikke for godt - der ute.

Dessuten oppfordrer vi deg til å bli med på Earth Hour, som er allerede på lørdag! Finn.no har laget en påminnelse om arrangementet til alle sine brukere, og Fremtind gir solcellelamper til folk som trenger det, om du registrerer deg på slukklyset.no.

Visste du at Postkodelotteriet er verdens tredje største bidragsyter til ideelle formål? Hele 50 prosent av netto omsetning går til gode formål, så hvert lodd er på mange måter alltid et vinnerlodd. WWF er en av mottakerne her i Norge, og jubelen sto i taket da Postkodelotteriet overrakte sjekken i vinter - penger som går rett inn i arbeidet for en levende planet!

Og sist, men ikke minst, kan du lese om hva som skjer internasjonalt med arbeidet mot plastsøppel i havet. Nylig var WWF tilstede under FNs miljøforsamlings møte i Nairobi. Konferansen ble et politisk vendepunkt for det viktige arbeidet med en global avtale mot plast i havet.

Ha en fin lesestund og en god Earth Hour på lørdag!

Her finner du artiklene fra WWFs medlemsblad Verdens Natur: