Det skjer! | WWF Norway

© Global Warming Images / WWF

#detskjer

#detskjer en energirevolusjon som skal redde klimaet. Er du med?
#detskjer alt for mye med klimaet

Mennesker over hele verden opplever nå at klimaet endrer seg. De merker det på havnivået. På årstidene. På kroppen. Forskerne tok ikke feil. Det blir varmere. Naturen har begynt å forandre seg. Men det har heldigvis menneskene også.

#detskjer en fornybar revolusjon

Arbeidet for å redde klimaet har aldri hatt større oppslutning enn akkurat nå. I mange land er utslippene på god vei nedover. Andre steder slutter de å vokse som før. Politikere lager strengere regler. Land, bedrifter og enkeltmennesker satser på fornybar energi. Store investorer flytter store penger vekk fra skitten energi som kull, og over til fornybare energiformer som vind- og solkraft.

#detskjer store ting når man flytter store penger

Verden har aldri hatt en større, felles utfordring enn klimaendringene. Utrolig mye må gjøres før vi har klart å skape det fornybarsamfunnet som trengs. Men det er også utrolig mye som blir gjort. Det finnes flere #godemiljønyheter enn de fleste er klar over.

#detskjer små mirakler på hustak i Uganda

#detskjer er vårt nye slagord for å vise fram – og sette fart i – den fornybare revolusjonen som skal redde klimaet. På disse sidene finner du nyheter og bakgrunnsstoff om alt som skjer – og om hva politikere, næringsliv og alle vi andre kan gjøre for å få de gode løsningene på plass.

#detskjer viktige ting før og under FN-toppmøtene om klima

Vi har lover for det vi mener er viktigst. Stadig flere land skaffer seg nå egne klimalover. Også i Norge utredes mulighetene for en klimalov. En klimalov skal sikre de nødvendige utslippskuttene, uavhengig av skiftende politiske prioriteringer.

#detskjer: Klimalovene kommer

#detskjer på Twitter