Andre samarbeidspartnere | WWF Norway

© Shutterstock

Andre samarbeidspartnere

Samarbeidsavtalene som beskrives her, er mer avgrenset enn partneravtaler.

Agva Kraft
Agva Kraft er et heldigitalt energiselskap som er opptatt av å gjøre det de kan for å forhindre den menneskeskapte globale oppvarmingen. Siden man ikke kan styre hvor den fysiske strømmen kommer fra til hver enkelt husstand, styrer de pengestrømmen ved hjelp av den europeiske ordningen med opprinnelsesgarantier. Dette innebærer at grønn produksjon får en merinntekt, og at det dermed blir mer attraktivt å produsere grønn strøm. Agva Kraft deler filosofien om at den grønneste strømmen er den du ikke bruker, men at det nødvendige innkjøpet bør kjøpes fra opprinnelsesgaranterte kanaler. I tillegg til at selskapet tilbyr 100% fornybar energi til sine kunder, støtter de også arbeidet WWF Verdens naturfond gjør for å bremse klimaendringene og stanse tapet av natur. Dette samarbeidet, og tips til hvordan du kan spare strøm i hjemmet ditt, kan du lese mer om på Agva Kraft sine hjemmesider

Alfred Berg Humanfond
Gjennom fondet Alfred Berg Humanfond har samfunnsansvarlige investeringer (SRI) vært en viktig del av Alfred Bergs fondstilbud i Norge i mange år. Fondenes overordnede mål er å gi andelseierne best mulig avkastning, selv med samfunnsmessige hensyn i investeringsvalgene. En investering i Alfred Berg Humanfond innebærer i tillegg til de etiske investeringskriteriene, at 2 prosent av forvaltningskapitalen per 31. desember deles ut til en ønsket ideell organisasjon. WWF Verdens naturfond er en av de organisasjonene man kan velge å støtte når man  investerer i fondet. Les mer her.

Arntzen de Besche Advokatfirma
Samarbeidet dreier seg primært om å øke kompetansen innenfor noen utvalgte områder som klima, energi og miljø, arv og testamentariske gaver og organisasjonsmessige forhold. WWF Verdens naturfond får tilgang på juridisk kompetanse som Arntzen de Besche besitter innenfor disse områdene, og Arntzen de Besche får mulighet til å styrke sin forståelse og kunnskap omkring relevante klima- og miljøtemaer.

BAMA/Køltzow
Partene samarbeider om utformingen av en overordnet policy for bærekraftig sjømat i BAMA og en strategi for gjennomføring av denne. I arbeidet inngår også det å definere krav til leverandørene av sjømatprodukter til BAMA/Køltzow, samt å bygge kompetanse og forståelse hos BAMA-ansatte og kunder til BAMAs sjømatprodukter. Grunnlaget for dette arbeidet er WWF Verdens naturfonds minimumskrav til bærekraftig sjømat.

Cultura Bank
Om du oppretter en konto i Cultura Bank, gir banken et årlig bidrag tilsvarende 1,5 % av innestående på kontoen til organisasjonen du velger å støtte. WWF Verdens naturfond er en av de organisasjonene man kan velge å støtte. Les mer om hvordan du kan opprette en støttekonto her.

Dustin
Dustin er en ledende distributører av IT-relaterte tjenester og produkter til bedrifter, offentligsektor og privatpersoner i Norden. Som en del av Dustins miljøarbeid innledet Dustin et nordiskt samarbeid med WWF-Sverige i 2015. Målet er å i fellesskap gjennomføre aktiviteter som bidrar til å redusere Dustins og IT-sektorens klimapåvirkning. Samarbeidet med WWF fokuserer på: å redusere Dustins egen klimapåvirkning ved å sette målbare mål, sirkulærøkonomi, og å hjelpe kundene til å ta mer miljøvennlige produktvalg. Dustin støtter klimaarbeidet til WWF i de nordiske landene. Les mer om samarbeidet her

Hydro
Hydro og WWF Verdens naturfond har inngått en ettårig samarbeidsavtale. Målet er å komme fram til innovative løsninger som kan bidra til kutt i klimautslipp, samt finne nye forretningsmuligheter på veien mot lavkarbonsamfunnet. I tillegg til generelt samarbeid skal begge parter spesielt se på hvordan aluminium i større grad kan resirkuleres i Norge.

NorgesGruppen
NorgesGruppen og WWF Verdens naturfond har inngått en ettårig samarbeidsavtale. Målet er for begge parter er å bidra til at Norge kan nå sine klimamål for 2030 og det grønne skiftet. WWF og NorgesGruppen vil bruke samarbeidet som en arena for utveksling av innovative løsninger som kan bidra til mer bruk av fornybar energi og utslippskutt, samtidig som naturmangfoldet tas vare på.

Norstat
WWF Verdens naturfond har mottatt over 100.000 kroner gjennom vårt samarbeid med Norstat. Som medlem i Norstats Panel.no blir man invitert til å være med på undersøkelser regelmessig. Undersøkelsene gjennomføres på mobil og web – og det er frivillig å delta. Svar premieres med poeng, som kan veksles inn til pengedonasjoner til WWF eller andre premier. Pengestøtten går til WWFs arbeid mot ulovlig handel  av truede arter. Medlemskapet i Panel.no er gratis og uforpliktende. Registrer deg her.

PALS
PALS og WWF Verdens naturfond har gjennom mange år hatt et samarbeid knyttet til salg av Pandabrødet. En andel av salget har gått til å styrke WWFs kapasitet innenfor miljø- og klimaarbeid. Dette har over tid utgjort et svært viktig bidrag til WWFs miljøarbeid. Partene har nå lansert 3 nye produkter: WWF-Ekstra Grovt Brød, WWF-Familiebrød og WWF-Grovbrød.

Kontakt WWF:

• Denise Kohn