WWF Norway - Næringslivssamarbeid
 / ©: naturepl.com/Ingo Arndt/WWF

Næringslivssamarbeid

Samarbeid med næringsliv

WWF-Norge samarbeider med næringslivet for å få til mer naturvern. Vi mener at selv om næringslivsselskaper ofte er en del av problemet, så er de samtidig en viktig del av løsningen.

En åpen dialog og et konstruktivt samarbeid vil gi muligheter for innovative og fremtidsrettede løsninger på flere av vår tids store miljø- og klimautfordringer.

Samarbeid med næringslivet er en del av WWF-Norges strategi for å oppnå naturvernresultater. Samtidig står vi fast på vår rett til å si fra og være tydelige dersom våre næringslivsselskaper oppfører seg på en måte som skader miljø og klima.

Miljøvernresultater er avgjørende
Det er avgjørende for WWF å oppnå miljøvernresultater gjennom sitt samarbeid med næringslivet. Åpenhet rundt samarbeidet; hva vi har som felles mål, hva vi gjør og hva vi oppnår sammen, er vesentlig å kunne kommunisere til våre støttespillere og offentligheten.

Derfor rapporterer vi på alle typer samarbeid WWF-Norge har med enkeltselskaper. Se rapportene til høyre for en fullstendig oversikt over selskaper vi mottok midler eller tjenester (pro bono) fra, i 2013 og 2014.

Kontakt WWF:

• Karoline Andaur

Fagsjef / Conservation Director Policy

WWF-Norway

• Ina Therese Toften

Markeds- og kommunikasjonssjef/ Head of Marketing and Communications

WWF-Norway

Hvorfor samarbeider WWF-Norge med næringslivet?

WWF-Norge samarbeider med næringslivet, fordi nøkkelen til endring ofte ligger hos næringslivet selv. I tillegg til å skulle redusere selskapets eget miljømessige fotavtrykk, kan samarbeidet ha som mål å utvikle løsninger for sentrale miljøutfordringer innen bransjen, eller innen store samfunnsområder.

Les mer: Derfor samarbeider vi med næringslivet
 / ©: Erling Svensen / WWF
Laksefarm i Ryfylke.